Raziskava ključnih besed je osnova iskalniškega markeinga. Zakaj so ključne besede tako pomembne? S pomočjo ključnih besed uporabniki na iskalnikih iščejo informacije o želeni temi. Iskalniki pa uporabnikom prikažejo niz organskih rezultatov ali/in plačljivih oglasov, ki se na iskane ključne besede navezujejo.
Ključne besede so bogat vir informacij za oglaševalce, ker sporočajo namero uporabnikov. Sporočajo kaj uporabnike zanima. Uporabniki puščajo spletne “sledi” skozi iskanje po ključnih besedah. Te sledi nam lahko razkrijejo kje se uporabniki nahajajo, koliko so pripravljeni odšteti za določen produkt, kako hitro želijo kupiti…
Vzemimo nekaj ključnih besed za primer
“vulkanizer v Kopru“: ključne besede (ja, ključne besede so lahko sestavljene iz večih besed) nam sporočajo dvoje: iskalec išče vulkanizerske storitve in se po vsej verjetnosti nahaja v Kopru ali okolici.
“ugodne počitnice v termah“: iskalec želi počitnikovati v termah, hkrati se ni še odločil v katerih termah. Ključne besede nam dajo vedeti, da ne išče luksuzne namestitve ampak počitnice po dostopni ceni.
Spletni uporabniki neprestano iščejo informacije, kar je krasna priložnost za podjetja, če so le ta sposobna zaznati kako potrošniki iščejo njihove produkte. V veliki meri pričnejo potrošniki svojo raziskovalno pot kar na iskalnikih.
Če na spletu prodajate na primer, športne kamere, potem obstaja velika verjetnost, da vas bodo potrošniki iskali tudi tako, da bodo v isklanik vnesli ključno besedo: športne kamere (in ostale relevantne variacije tega izraza).
Dinamika tega spletnega vedenja je taka, da potrošnik vnese v isklanik želeno ključno besedo, ta pa vrne najbolj relevantne rezultate v obliki Google Ads oglasov in organskih rezultatov. Potrošnik, ki išče športne kamere bo po vnosu v iskalnik preveril plačljive oglase, ki oglašujejo športne kamere in organske rezultate iskalnika in bo tako začel spoznavati različne ponudbe.
Pri Google Ads (bivši Google AdWords) kampanjah, ključne besede, na katere se prožijo iskalni oglasi, določi oglaševalec/podjetje. Zelo pomembno je, da je izbor ključnih besed relevanten, sicer se lahko hitro zgodi, da se bo oglas prikazal za kakšno nerelevantno iskanje.
Primer: Si predstavljate kaj se zgodi, če prodajate kmetijske šotore in zakupite ključno besedo “šotori”? Zgodilo se bo, da se bo oglas za zelo specifičen izdelek (kmetijski šotori) prikazoval iskalcem ključne besede “šotori”, ki kmetijskega šotora ne iščejo, ampak iščejo šotor za kempiranje. Vaš oglas bo nerelevanten. Posledično bo Google vaš oglas slabše ocenil in cena oglaševanja bo dražja, kot bi bila sicer.
Raziskava besed je eden najpomembnejših korakov pri postavitvi Google Ads kampanj.
- Skozi raziskavo ključnih besed boste spoznali kako vaš izdelek/storitev iščejo potencialni kupci.
- Skozi raziskavo ključnih besed boste bolje spoznali spletno vedenje vaših potencialnih kupcev.
- Skozi raziskavo ključnih besed boste dobili tudi ideje za pisanje spletne vsebine, ki bo pritegnila vaše potencialne kupce.
- Raziskava ključnih besed bo omogočila to, da boste oglaševali samo relevantnemu občinstvu.
Z izkušnjami in kilometrino boste dobili vsakič boljši “občutek” za raziskavo ključnih besed. Ko boste zadosti suvereni, boste orodja, ki jih bom spodaj navedel uporabili zgolj zato, da vaš nabor ključnih besed preverite in po potrebi kakšno besedo dodate ali odstranite. Do takrat pa obstaja kar nekaj orodji in pristopov, ki vam olajšajo raziskavo ključnih besed. Jaz bom opisal svoj pristop. Na temu mestu dodajam, da je raziskava ključnih besed na Slovenskem trgu relativno enostavna. Iskanj je bistveno manj kot na večjih trgih in tudi kompleksnost ključnih besed je majhna.
Kako poteka raziskava ključnih besed?
Pomembno je da se lotite raziskovanja 1 krovne teme na enkrat in da ne raziskujete več različnih tem hkrati. Jaz 1 temo gradim običajno okoli izdelka ali kategorije.
Če se med raziskavo izkaže da ima krovna tema veliko različnih iskanj ali če je tema široko zastavljena, potem se zgodi, da temo razdeljim v več pod tem in vsaka od teh prejme svoj nabor ključnih besed. Tudi v temu primeru, se vsako pod temo raziščem ločeno in ne hkrati.
Primer: če prodajam različne žoge (krovna tema), jih kategoriziram v različne pod teme (žoga za košarko, žoga za fuzbal, žoga za odbojko) in za vsako pod temo raziščem nabor relevantnih ključnih besed. Pri Google Ads za vsako temo postavim tudi ločeno kampanjo.
Z iskalnikom do idej za ključne besede
Pri raziskavi ključnih besed si najprej pomagam z iskalnikom, da preverim pogosta iskanja. V iskalnik pričnem vpisovati ključno besedo in sem pozoren na predloge, ki jih iskalnik ponudi že med samim pisanjem (funkcija auto complete). V primeru spodaj lahko opazimo kar nekaj koristnih predlogov za razširitev ključnih besed na temo “žoga za košarko”.
Naslednji korak, ki ga opravim tudi na iskalniku je pregled predlogov, ki jih Google iskalnik poda na dnu iskalnih rezultatov. Tudi tukaj lahko dobimo kar nekaj relevantnih ključnih besed. V primeru košarkarskih žog, iskalnik ni podal nobenega predloga, zato sem iskanje spremenil in vnesel izraz “pustni kostumi”. Na dnu iskalnika je Google podal predloge, ki jih vidite spodaj.
Iskanje s funkcijo *
Na koncu si v iskalniku pomagam tudi z zvezdico (*). Ta funkcija prikaže autocomplete rezultate samo za vneseno ključno besedo (brez variacij).
Kot vidite, se da že s pomočjo relativno enostavnih iskalniških vnosov preverit in odkriti veliko ključnih besed. Vseeno, pa nam ta metoda ne razkrije dosti o številu preteklih/povprečnih mesečnih iskanj na specifične ključne besede ali pa tega, kako konkurenčna je dana ključna beseda. Tudi te podatke se da dobiti s pomočjo specializiranih orodji.
Google Keyword planner
Najboljše orodje za raziskavoo ključnih besed, ker je v lasti Googla. Vsa ostala specializirana orodja, ki so plačljiva ali brezplačna črpajo podatke iz Keyword planner orodja. Pomanjkljivost tega orodja je, da ni več popolnoma brezplačno. Če želite dobiti prikaz točnih podatkov o številu iskanj, morate oglaševati na Google Ads. Če ne oglašujete kampanj na Google ads, lahko vseeno dostopate do orodja, vendar podatki o ključnih besedah ne bodo točni, kar je za slovenski trg, kjer je število iskanj že v osnovi zelo majhno kar problematično.
Uporaba orodja je enostavna. V uvodno okno vnesete do 10 ključnih besed okoli katerih želite graditi dodatne predloge.
Orodje vam v naslednjem oknu prikaž kup uporabnih podatkov, kot so zgodovina iskanja, sorodne ključne besede, nivo zahtevnosti in simulacije cene na klik za različno pozicioniranje ključnih besed v Google Ads kampanji.
Ubersuggest
Obstaja veliko orodji za raziskavo ključnih besed. Orodje za raziskavo ključnih besed Ubersuggest je zelo uporabno in je tudi popolnoma brezplačno. Je enostavno in intuitivno. Zadnje čase pa se mi dogaja, da je orodje manj odzivno in včasih niti ne vrže tako obsežnih rezultatov, kot sem navajen. Upam, da gre samo za začasne “hrošče”.
V iskalnik orodja vnesete želeno ključno besedo ali temo, nastavite želeni jezik in pregledate ponujene rezultate.
Poleg tega, da nam orodje prikaže analizo želene in sorodnih ključnih besed, ima tudi priročno funkcijo, ki nam prikaže katere spletne strani se umeščajo na najvišja mesta za dano ključno besedo. Izvemo tudi podatek o avtoriteti teh spletnih strani.
Keywordtool.io
Zadnje orodje, skozi katerega preverim do sedaj nabrane ključne besede pa je keywordtool.io. Brezplačno različico uporabim predvsem zato, da preverim ali je še kakšna sorodna ključna beseda, ki sem jo izpustil.
Tudi to orodje je zelo enostavno uporabljati. V iskalno polje vnesete ključno besedo, izberete jezik in kliknete na prikaz rezultatov.
Orodje omogoča pregled ključnih besed na več iskalnikih: YouTube, Bing in tudi na družabnih omrežjih, kar mnogokrat pride prav.
Plačljiva različica tega orodja pa ponuja vpogled v iskalne trende kljulnih besed, ki jih analiziramo.
Za raziskavo ključnih besed sem nekaj časa uporabljal plačljivo verzijo orodja keywordtool.io, vendar naročnine nisem podaljšal. Do podatkov se dokopljem s pomočjo orodji in načinov, ki sem jih opisal v temu prispevku. Brezplačno. Do teh podatkov se lahko dokopljete tudi vi.
Vseeno vas vabim, da izpolnete kontaktni obrazec ali me pokličete za brezplačni posvet (popolnoma brez obveznosti), kjer boste izvedeli ogromno koristnih podatkov za vaš digitalni posel in hkrati preveriva ali se ujameva za sodelovanje. Moje kontakt je na voljo tukaj.