2016 je leto velikih sprememb za tiste, ki se ukvarjamo z Google AdWords oglasi. Pravzaprav čakamo samo še prenovljeni AdWords vmesnik in prenova ali posodobitev AdWords oglaševalskega sistema bo popolna. Google je prihod prenovljenega vmesnika obljubljal za konec leta. Kot kaže pa bo ta posodobitev na volje šele v pričetku 2017. Ne glede na to, pa je Google vseeno izpolnil veliko napovedanega. Bili smo priča velike spremembe AdWords search oglasov, o kateri sem pisal v prispevku Anatomija tekstovnega oglasa. Na “sceno” so stopili responsive prikazni (display) oglasni formati. Tudi strategije dražb so se prilagodile mobilnim napravam. Priznam, da s težavo sledim 🙂
Ena izmed mikro sprememb je tudi ta, da je Google vpeljal nekaj osnovnega demografskega segmentiranja v svoje isklane kampanje. Preden opišem novo lastnost AdWords search (iskalnega) oglaševanja se spodobi, da napišem par stavkov o iskalni nameri.
Google AdWords je kanal, ki se odziva na povpraševanja, ki ga posamezniki ustvarjajo v iskalnikih. Oglasi so tesno povezani s ključnimi besedami na katere oglašujemo. Toliko, kot je iskanj na določeno ključno besedo, toliko se bo tudi prikazoval naš oglas (ob predpostavki, da razpolagamo z ustreznimi investicijami). Ta relacija med iskalcem, ključno besedo in oglasom je zelo jastno zastavljena: iskalec vnese ključno besedo > prikaže se oglas. Nekoliko bolj v ozadju pa leži dodatna dimenzija: nemen, ki se skriva ob vsakem vnosu ključne besede. Primer: oseba vnese ključno besedo “čevlji”. Kako blizu cilja (nakup) v nakupnem lijaku je ta oseba? Kakšne čevlje sploh išče? Skratka: kakšen namen se skriva za vneseni ključni besedi. Bosta najstnica in ženska srednjih let imeli v mislih podoben model čevljev, ko bosta vnesli “modni čevlji”? Toliko v razmislek.
Z zadnjo, odlično potezo nam je Google nekoliko olajšal ugibanja. Pravzaprav je postavil to, kar Facebook oglasi omogočajo že od samega začetka – uatvarjanje demografskih segmentov. Oglaševalci lahko svoje AdWords search (iskalne) kampanje nadgradimo z dodatnim nivojem segmentiranja: lahko določimo, da se oglas prikazuje določenemu spolu in/ali določeni starostni skupini!
Kje nastavim demografsko ciljanja za AdWords search?
Nastavitve urejamo na nivoju oglasnih skupin AdWords search kampanj. Izberemo zavihek “Audiences” in odpre se novi pogled. Po novem, je znotraj pogleda dodatni zavihek, “Demographics” (slika spodaj). Kot je razvidno iz primera na sliki, podatki ponujajo veliko koristnih infromacij. Med drugim lahko opazimo katere starostne skupine in spol pogosteje opravi nakup. Na podlagi teh dragocenih podatkov lahko opravimo vrsto koristnih odločitev:
- Iz ciljanja odstranimo prikaz oglasov tistim skupinah, ki ne opravijo konverzije
- Oglašujemo bolj agresivno na tiste segmente, ki so za nas več vredni.
Podatki so zelo koristni pri tistih kampanjah, kjer je proračun omejen in je potrebno optimizacije temu prilagajati. Prav tako, lahko določimo oglasne skupine z bolj splošnimi ključnimi besedami, kot npr “hlače” in oglas prilagodimo tistemu spolu, kateremu bomo oglaševali. Predlagam pa, da nikoli ne izključite segmentov “unknown”. Veliko takih bo prihajalo iz namiznih naprav, čeprav se je Google v odkrivanju (vsaj) spola zelo izboljšal. Če nam Google ne zna določiti spola ali starostne skupine uporabnika je bolje, da ga pustimo v okviru ciljanja, sicer lahko utrpimo padec klikov in posledično tudi konverzij – ne pozabite: AdWords search ne ustvarja potrebe, se zgolj odziva na povpraševanja.
Veliko uspeha vam želim!