Optimizacija spletnih strani – kje začeti? Pri on-site optimizaciji.
Glede na to, da obstaja preko 200 signalov oz dejavnikov, ki jih Google upošteva pri izračunu umestitve vaše spletene strani, se verjetno sprašujete kje sploh začeti? Na tej točki dodajam, da vsak signal nima enake teže pri vplivu na organsko umestitev v iskalniku. Logično bi torej bilo, da pričnemo delovati na tistih signalih, ki imajo največjo težo oz največji vpliv na iskalniško pozicioniranje. In čeprav ne vemo 100% kateri so tisti signali, ki imajo največji vpliv in kateri najmanjši vpliv, jih znamo približno razvrstiti po pomembnosti. Kot sem razbral iz pogovorov in zapisov pa so to ugibanja (čeprav “šolana”) na podlagi skopih informacij, ki jih Google predstavniki na vsake toliko razkrijejo. Te informacije pa so v veliki večini v slogu “ta signal lahko vpliva na umestitev…”. In spet smo pri “maybe yes, maybe no”.
Jaz menim (in tako se je tudi ob praksi izkazalo za najbolje), da je najbolje začeti pri osnovah, torej pri on-site optimizaciji. Takrat, ko so SEO temelji dobro vzpostavljeni, se pravo SEO delo (gradnja avtoritete vašega spletnega mesta) šele lahko prične.
Optimizacija spletnih strani – kaj so osnove?
Pod osnove smatram tako imenovano on-site, tehnično optimizacijo. Ta omogoča Google iskalnim pajkom to, da vašo spletno stran in njeno vsebino dobro razumejo in jo uspešno indeksirajo (popredalčkajo) in umestijo v iskalniške rezultate. Zakaj tehnična? Ker med drugim zahteva tudi nekaj tehničnega znanja, da se pravilno vzpostavi – potrebno se je ukvarjati tudi z back end nastavitvami, da dobimo želeni rezultat. V zapisu pred vami se bom osredotočil na 10 preprostih, a še vedno nujno potrebnih SEO opravil, ki bodo odlično izhodišče za naprej. 10 SEO opravil, ki jih lahko implementirate takoj – brez izgovorov 🙂
Začnimo.
Optimizacija spletnih strani – 10 najboljših namigov
1. Ključno besedo morate uporabiti v naslovu (title). Več SEO teže bo imela ključna beseda na začetku naslova, kot ključna beseda na koncu naslova. Kateri naslov bo imel več teže, če optimiziramo za ključno besedo tekaška oprema? a) tekaška oprema – vse za tek b) vse za tek – nova tekaška oprema
2. URL naslovi naj vsebujejo ključno besedo. URL naslovi naj bodo kratki!
3. Naslov (ki že vsebuje ključno besedo) naj bo obdan z <h1> oznakami. Tako bo Google dojel, da gre za naslov.
4. Ko dobite obisk na strani, je eden izmed ciljev ta, da ostane čim dalj na strani. Pomislite kako lahko obiskovalca čim dalj zadržimo na strani. Poglobljena in zanimiva vsebina? Raba videa? Pomenljiv graf? Če bo vaša spletna stran zadrževala uporabnike, bo imela večjo SEO težo, kot strani, ki imajo visok bounce rate (stopnjo odboja) in kratek preživeti čas na spletni strani.
5. Pomembno je, da je vsebina razdeljena v logične sklope (odstavke), ti pa naj imajo naslove, ki so označeni s podnaslovi (<h2>). Tudi podnaslovi morajo vsebovati ključno besedo – vendar ne pretiravajte s ponavljanjem ključne besede. Ključna besede naj bo v vsebini zgolj 1-2x. Raje uporabljajte sopomenke in variacije ključne besede. Vsebina mora biti napisana za bralce in ne za iskalnike! Dober pristop je, da pripravite vsebino in jo šele na koncu “posolite” s ključno besedo in njenimi variacijami.
6. Ključna beseda se mora pojaviti v prvem odstavku.
7. Uporabljajte izhodne povezave. Če ste napisali dolg prispevek (> 1000 besed) potem lahko uporabite izhodno povezavo do kvalitetne in relevantne vsebine izven vaše spletne strani.
8. Ne pozabite na notranje povezave. Klasični primer tega početja je Wikipedia. Če je le možno, potem naj vsaka objava vsebuje 1 ali več notranjih povezav.
9. Hitrost nalaganja vaše spletne strani (tudi na mobilnih napravah) je pomemben SEO dejavnik. Želite izmeriti hitrost spletne strani? PageSpeed insights je primerno orodje za to, lahko pa poizkusite tudi PingdomTools.
10. Uporabite slike. Te naj bodo kompresirane in opremljene z ustreznimi oznakami. Alt tekst mora vsebovati ključno besedo, prav tako jo mora vsebovati tudi ime slikovne datoteke.
Optimizacija spletnih strani – bonus namigi
- Daljša vsebina prispevka bo imela večjo SEO težo.
- Uporabite AdWords KeyWord planner tool, da spoznate ključne besede iz vašega posla, ki imajo največ iskanj.
- Na strani omogočite enostavno metodo deljenja vsebin na družabnih omrežjih (v primeru tega prispevka lahko to funkcionalnost opazite čisto na levi stran in na koncu članka).
- Prispevek opremite tudi s sorodnimi ključnimi besedami (če je smiselno in mogoče). Google bo tako strukturo vsebine jemal kot bolj “naravno”. Te sorodne ključne besede najdemo tako, da v iskalnik vnesemo ključno besedo in se pomaknemo na dno iskalnih rezultatov. Spodaj primer, ko sem v iskalnik vnesel “adwords oglas”.
Želite bolj dobičkonosno digitalno oglaševanje in ne veste kje začeti? Začnite tako, da stopite z mano v stik. Pomagam vašemu podjetju in zaposlenim suvereno vkorakati na pot digitalne transformacije.
Veliko uspeha vam želim!