Postavil sem Facebook oglas, nastavil kampanjo in želel oglaševati. Nestrpno sem pričakoval začetek kampanje in prikaz prvih številk, ampak zaman. Sledilo je tisto Facebookovo opozorilo, ki se pojavi v rdečem kvadratu (na vrhu vmesnika) in ki ne prinaša dobrih novic; Facebook se je odločil, da oglasov ne bo prikazoval, ker je tekst na slikah zasedal več kot 20% celotnega prostora. Situacija poznana? Takrat sem se naučil 2 ključni stvari:
- Facebook pri preverjanju gostote besedila na slikah upošteva tudi logotip
- Obstaja preprosto orodje (Grid Tool) s katerim lahko preverimo koliko prostora na sliki dejansko zavzame tekst.
Facebook je pravilo 20% uveljavljal veliko let – če je slika oglasa vsebovala več kot 20% besedila, je Facebook zavrnil oglas in ta se ni prikazoval.
Pred kratkim sem želel preveriti gostoto besedila na sliki, ki sem jo nameraval uporabiti v Facebook oglasu. Na moje presenečenje sem na istem url naslovu, kjer je bilo orodje za preverjanje (Grid Tool), naletel na nekoliko drugačno orodje in tudi na spremenjena “pravila igre”.
Facebook je Grid Tool preimenoval v “Text overlay”. Vas zanima kako do orodja s katerim boste preverili kako bo Facebook rangiral slike vaših oglasov? V prispevku “Gostota teksta v sliki Facebook oglasa” spoznajte orodje podrobneje.
Facebook oglasi – novost
Facebook navaja – “Naše raziskave so dokazale, da se uporabniki najbolje odzovejo na oglase, ki vsebujejo manj besedila. Zato oglasov, ki so vsebovali slike z več kot 20% teksta nismo odobrili in se posledično niso prikazovali. Nekaterim oglaševalcem je pravilo povzorčalo težave, ker pri nekaterih oglasih ni bilo takoj jasno ali izpolnjujejo ta kriterij. To so izvedeli šele po tem, ko so kamapnjo pripravili in oglas predložili v preverjanje. Do takrat pa je lahko minilo dolgo časa in prav to je oglaševalce najbolj motilo. Razvili smo rešitev, ki omogoča oglaševalcem večjo prilagodljivost, pri uporabnikom pa ohrani prijetno izkušnjo.”
Vaši Facebook oglasi ne bodo več zavrnjeni, če bodo slike vsebovale več kot 20% besedila. Vendar: več kot bo besedila na sliki, slabša bo distribucija oglasa in višji bodo oglaševalski stroški.
Facebook je razvil nove kategorije gostote besedila na slikah. Od teh kategorij je odvisna intenzivnost distribucije oglasa in stroški povezani s stem. 4 nove kategorije so:
- OK
- Low (nizko)
- Medium (srednje)
- High (visoko)
Poglejmo kako se vsaka od teh kategorij odraža pri distribuciji oglasov.
OK
Facebook najbolj ceni oglase s slikami brez besedil. Te oglase označi kot “OK” in bodo imeli zelo dobro distribucijo po zelo ugodni ceni (ceni na določen cilj). Spodaj primer (Vir: Facebook)
LOW (NIZKO)
Spodaj primer oglasa, kjer slika vsebuje malo besedila (Vir: Facebook).
Že v primeru nizke vsebnosti besedila na sliki lahko oglaševalci pričakujemo rahlo omejeno distribucijo oglasa.
MEDIUM (SREDNJE)
Spodaj primer oglasa, kjer je gostota besedila na sliki srednja (Vir: Facebook).
Distribucija ali domet (reach) oglasov s sliko z oznako “medium” bo resno omejen, ker slika vsebuje veliko teksta.
HIGH (VISOKO)
Spodaj primer oglasa, kjer je gostota besedila na sliki previsoka (Vir: Facebook).
Tudi v temu primeru Facebook oglasa ne bo zavrnil; bo pa domet izredno slab, distribucija zelo počasna, stroški zastavljenih ciljev pa bodo zelo visoki.
Izjeme
Facebook navaja, da bodo obstajale izjeme. Zgoraj navedene smernice se ne bodo upoštevale pri naslednjih slikah:
- Filmski plakati
- Ovitki knjig
- Ovitki albumov
- Produktne slike: v primeru, da je na sliki celi produkt
- Plakati koncertov, glasbenih festivalov, komičnih predstav in športnih dogodkov
- Podjetja, ki temeljijo na besedilih: kaligrafija, risanke, stripi…
- Aplikacije in galerije iger
- Pravnih besedil
- Infografike
Potegnimo črto: če boste imeli (pre)več besedila v slikah, se bo Facebook odzval tako, da bo oviral prikaz vaših oglasov. Prikazi oglasov vas bodo tudi stali veliko več. Nove smernice ne bi smele vplivati na tiste oglaševalce, ki že od samega začetka delimo enak pogled na besedila v oglasnih slikah, kot ga ima Facebook: besedila sodijo v tista mesta Facebook oglasa, ki so besedilu tudi namenjena: polje za tekst, polje naslov in polje za opis (več o tem preberite v prispevku Anatomija Facebook oglasa). Slika že sama po sebi pove več kot 1000 besed (brez kakršnega koli besedila na sliki). Takšno je mnenje Facebooka in tudi mnenje uporabnikov, ki se mu pridružujemo še jaz – vedno stremim k temu, da slika ogasa vsebuje čim manj teksta.
Imate vi podobno mnenje? Kakšne so vaše izkušnje?
Veliko uspeha vam želim!