home FACEBOOK OGLAŠEVANJE Spoznajte vse oglasne umestitve na Facebooku

Spoznajte vse oglasne umestitve na Facebooku

Še pomnite, ko smo na Facebooku imeli na voljo eno samo oglasno umestitev? Ah, kje je že to…To je (bil) čas, ko je bil edini cilj Facebook poslovnih strani ta, da so nabirale sledilce (oz takrat se jim je reklo všečki). Več všečkov ko je imela stran, bolj je bila “pomembna”.

Zadnji dve leti počnem s Facebook oglaševanjem vse drugo kot to, da nabiram všečke. In iskreno rečeno; malo hecna je ta mentaliteta, ki jo še kar pogosto zasledim. Mentaliteta nabiranja sledilcev in všečkov. Še vedno je zelo pogost odgovor na vprašanje “kaj bo cilj vaše poslovne Facebook strani?” ta, da bo poslovna stran nabirala všečke in sledilce. Pri tolikšnih bolj realnih (in donosnih) ciljih, ki jih je  Facebook razvil v sklopu svojega oglaševalskega programa, je načrtno nabiranje všečkov in sledilcev res najlažja in najmanj učinkovita strategija, ki jo lahko izvaja poslovna FB stran.

Vse te spremembe, ki jih oglaševalska platforma doživlja skozi čas, pa so poskrbele tudi za to, da so na Facebooku razvili več oglasnih umestitev. Kaj sploh so oglasne umestitve? Laično rečeno: različne oglasne umestitve so različna mesta kjer, se oglas lahko pojavi oz kamor se oglas lahko umesti. Logično je, da Facebook ne bo oglasov prikazoval kar povsod znotraj svoje platforme. Oglase bo prikazoval na tistih mestih (umestitvah), ki so določene posebej za oglasni prostor.

Zakaj več različnih oglasnih umestitev?

A ne bi bilo bolj praktično, da bi Facebook razvil en tip oglasne umestitve, ki bi ga lahko oglaševalci uporabili za prikaz oglasov na mobilnih napravah, namiznih računalnikih in na oglaševalski mreži izven Facebooka? Če gledamo iz vidika dela, potem je pristop ene oglasne umestitve bolj praktičen. Če izhajamo iz strateškega vidika oglaševalske kampanje, potem pa je bolje, da razpolagamo z več tipi oglasnih umestitev.

Ko začnemo postavljati oglaševalsko kampanjo na Facebook, najprej določimo cilj te kampanje. Lahko postavimo “performance” ali izjemno prodajno naravnano kampanjo, lahko postavimo kampanjo ki bo povečala zavedanje o naši blagovni znamki, lahko postavimo kampanjo, ki bo pridobivala čimveč obiska na našo spletno stran, lahko postavimo kampanjo, ki bo pospeševala obisk fizične trgovine itd…vsaka tip kampanje bo imel nekoliko drugačno dinamiko, da bo zastavljenemu cilju sledil. Drugačna dinamika je tudi posledica tega, da se bo potencialni kupec, ki želi nakup napraviti na spletni trgovini, drugače vpletel z našo spletno vsebino (in digitalno kampanjo), kot tisti kupec, ki bo obiskal fizično trgovino (in vseeno videl naš digitalni oglas).

Primer: če želimo vzpostaviti prvi stik z našo blagovno znamko (ustvariti zavedanje o izdelku), potem je morda boljša strategija ta, da uporabimo mobilno oglasno umestitev. Oglas prikažemo na mobilnih napravah. Vemo, da se več uporabnikov zadržuje na mobilnih napravah, kot na namiznih in da so v tej fazi pripravljeni konzumirati nek začetni nabor “lahkih” informacij o blagovni znamki. Toliko, da blagovno znamko spoznajo. Ko pa bomo postavili prodajno naravnano kampanjo, pa je bolj smotrno, da uporabimo desktop newsfeed oglasno umestitev ali umestitev v viru novic na namiznih napravah. Zato ker vemo, da še vedno več ljudi na spletu kupuje preko namiznih računalnikov. Seveda moramo pri takih odločitvah upoštevati več dejavnikov. Strategija se bo razlikovala od izdelka do izdelka.

Katere oglasne umestitve poznamo?

Sedaj, ko smo spoznali, zakaj potrebujemo različne tipe oglasnih umestitev pa je napočil čas, da jih spoznamo. Trenutno poznamo 9 oglasnih umestitev, ki se obnašajo različno. Nekatere umestitve so dražje, druge so cenejše. Cenejše pa niso vedno najboljša izbira. Vse je spet odvisno od želenega cilja.

  • Desktop Newsfeed Ad (Umestitev v viru novic na namiznih računalnikih) – oglasi, ki se prikazujejo v viru novic na namizni Facebook aplikaciji.
  • Facebook Mobile Newsfeed (Umestitev na mobilnemu viru novic) – oglasi, ki se prikazujejo v viru novic mobilne Facebook aplikacije.
  • Desktop Right Column Ad (oglas v desnem stolpcu) – oglasi, ki se prikazujejo v desnemu stolpcu samo na namizni Facebook aplikaciji.
  • Facebook Instant Articles – oglasi, ki se prikazujejo znotraj Facebook instant articles člankov.
  • Facebook In-Stream Videos – Video oglasi, ki se prikazujejo med predvajanjem kateregakoli videa.
  • Facebook Videos – Sponzorirani video oglasi, ki se pojavijo v viru novic.
  • Instagram Feed – Sponzorirani oglasi, ki se prikazujejo v viru novic aplikacije Instagram.
  • Instagram Stories – Sponzorirani oglasi, ki se pojavijo v Instagram zgodbah.
  • Facebook Audience Network – oglaševalska mreža, ki podpira prikaz Facebook oglasov izven Facebook aplikacije.

Tipe oglasne umestitve ne smemo pomešati s tipi oglasov. Če so umestitve različni “prostori” ki so rezervirani za prikaz oglasov, potem so tipi oglasov različni oglasni formati. Tako lahko v umestitvi v viru novic (DNA – desktop newsfeed ad) uporabimo več različnih oglasnih formatov: od carousel oglasa do Facebook canvas oglasa.

Primeri oglasnih umestitev

Desktop Newsfeed: ta umestitev je najbolj razširjena in del obvezne “opreme” vsake kampanje. Je tudi ena izmed bolj konkurenčnih oglasnih umestitev, kar pomeni, da je draga.

desktop newsfeed oglasna umestitev

Facebook mobile newsfeed: več kot 90% Facebook uporabnikov do aplikacije vstopa s pomočjo mobilnih naprav. Mobilna umestitev je zaradi tega tudi logična izbira. Pri tem je dobro, da pri pripravi mobilinih oglasov izhajamo iz uporabniške izkušnje mobilnega uporabnika, ki je običajno na poti in želi hiter dostop do “lahkih” informacij. Dobro je, da so naši mobilno oglasi kratki, ampak sladki.

facebook mobilna umestitev

Desktop right column: oglasni format, ki je stric iz ozadja. Dinamika tega formata je taka, da se oglasi v tej umestitvi avtomatsko menjajo v kratkem času. To pomeni, da lahko oglas hitro spregledamo. DRC oglas tudi ne izstopa tako zelo, kot oglasi, ki se pojavijo v viru novic – ni vsiljiv. Nekateri prisegajo, da je dobra umestitev za izvajanje remarketinga, jaz pa prisegam na to, da je tudi ta format obvezni “del opreme” tudi takrat, ko želimo ustvariti zavedanje o blagovni znamki. Oglasi v tej umestitvi so cenejši.

facebook right column ad

Facebook videos: čeprav Facebook navaja, da je video alfa & beta & gamma (in še kaj) vsebinskega marketinga na Facebooku, ga jaz z zadržkom uporabljam pri oglaševanju. Še posebej takrat, ko oglašujem e-commerce. Testiral sem veliko video oglasov in malo je bilo takih, ki so dejansko ustvarili veliko direktne prodaje. Res da ljudje radi konzumiramo video, ampak mora biti vsebina izredno zanimiva, da ji naklonimo toliko časa, da celo pogledamo do konca. Video oglasi so lahko dobra priložnost za grajenje remarketing seznamov, ki jih potem uporabimo pri prodajno naravnani kampanji.

facebook umestitev za video oglas

Instagram feed: tukaj ni veliko za dodati. Ko je Facebook kupil Instagram, je bilo logično, da ga po poizkusil iztržiti. In pojavili so se oglasi. V mislih moramo imeti to, da je ciljna publika Instagrama mlajša in da ne bo dovzetna prav za vsak izdelek, storitev ali način komunikacije.

 

oglasna umestitev na instagramu

Kot vidite, je oglasnih umestitev kar nekaj in prav je, da znamo razbrati v kateri fazi nakupnega procesa nam določena oglasna umestitev koristi. Zagotovo bomo morali kampanjo in oglase podrediti našim ciljem.

Veliko uspeha vam želim.

 

TAGS:

Damjan Avsec

Za sabo imam več kot 2000 ppc kampanj vseh vrst – od lead gen kampanj do e-commerce kampanj Oglaševal sem na vseh večjih trgih: ZDA, Indija, Evropa in tudi na Bližnjem Vzhodu in na desetine različnih vertikal oz. panog. Oglaševalski proračun vseh kampanj, ki sem jih vodil do sedaj, je težak več kot 1.5M €. Se sliši osupljivo? Kaj pa to: v povprečju sem v 5 letih pripravil nekaj več kot 0.9 kampanje/dan! Tako rekoč vsak dan po 1 kampanjo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Shares