home E-MAIL MARKETING Reaktivacija email seznama

Reaktivacija email seznama

Reaktivacijska e-mail kampanja predstavlja priložnost, da ponovno vzpostavimo stik z neaktivnim delom naše email baze. Je učinkovit način s katerim zagotovimo, da je naš email seznam zdrav. Se spomnite: zdrav email seznam = temelj uspešnih email marketing kampanj. Da na kratko povzamem: neaktivna baza negativno vpliva na email kampanje. Če uporabniki naša e-poštna sporočila ignorirajo, pomeni da nam pada ugled (ang: sender reputation). To vpliva na dostavo naših e-sporočil in slabši ko je naš ugled, večja verjetnost je, da bo naša e-pošta odpotoval v neželeni kotiček, spam.

Torej: čas je za spomladansko čiščenje.

Začnimo

Najprej je potrebno določiti neaktivne naročnike. To so tisti, ki so se naročili na e-pošto, vendar niso že dolgo časa odprli email sporočil. Po kolikšnem času neaktivnosti se naročnik smatra kot neaktiven? Mejo določimo mi in je odvisna od tega kako pogosto pošiljamo e-novičke in tudi od izdelkov ali storitve, ki jo ponujamo. Običajna meja je približno 6 mesecev. Če naročnik v 6 mesecih ni odprl nobene e-pošte, ki smo jo poslali, potem lahko z gotovostjo smatramo, da je neaktiven. Razlogov za neaktivnost je veliko. Naročnik je lahko neaktiven enostavno zaradi tega, ker nima časa prebirati vso prejeto pošto. Lahko pa so tudi izgubili interes za naše področje.

Kako reaktiviramo neaktivni del email baze?

1. Preglejmo neaktivne naročnike

Premislimo kaj lahko naredimo, da z neaktivnimi uporabniki vzpostavimo ponovni stik oz kako jih spodbudimo, da odprejo našo e-pošto. Lahko, da so naročniki postali del naše email liste samo zato, da so prejeli kak “freebie”, kot je npr. e-knjiga in so nato prenehali spremljati našo nadaljnjo pošto. Vprašanje je kako vredni so tovrstni naročniki in ali se nam sploh splača vanje vlagati.

2. Segmentirajmo email seznam glede na stopnjo aktivnosti

Email seznam lahko segmentiramo na različne tipe naročnikov. Osnovna segmentacija je ta, da ločimo aktivne naročnike od neaktivnih in tako izoliramo tiste, ki našo e-pošto redno odpirajo. To je tisti zdravi del email seznama, v katerega se splača vlagati največ truda. Cilj je, da čim več neaktivnih uporabnikov prične odpirati našo e-pošto in se premakne iz neaktivnega v aktivni segment. Neaktivne uporabnike lahko nadaljnjo segmentiramo v tiste, ki so popolnoma neaktivni (v njih se običajno niti ne splača vlagati, ker so “muhe enodnevnice”) in na tiste, ki so delno aktivni. Delno aktivni so lahko tisti, ki našo e-pošto niso odprli zadnjih 6 mesecev. Za njih še ostaja “upanje”, da jih aktiviramo in “preselimo” v aktivni segment email seznama.

3. Vzpostavimo stik z neaktivnimi naročniki

Stik (z neaktivnim segmentom) lahko poizkusimo vzpostaviti na veliko načinov. Glavno je, da ne počnemo tega, kar smo počeli do sedaj, ker ni bilo učinkovito:

  • Pošljemo lahko vprašanje o tem kakšne vsebine želijo prejemati in ali jih sploh želijo še prejemati.
  • Lahko jim pošljemo vsebino, ki jih utegne zanimati in ki jih bo ponovno “oživela”. Mednje sodijo tudi novejše e-knjige ali priročnike, ki smo jih pripravili.
  • Lahko poizkusimo bolj neposredno in jim pošljemo popust na izdelke ali storitve – tako bomo dejansko videli koliko jih zanima naš posel. To seveda ne sme postati običajna praksa, da se kupci tega ne navadijo.

Ohranite v mislih:

  • Sporočilo mora biti prepričljivo, če želimo dobiti rezultate. Slog nagovora prilagodimo našemu poslu.
  • Veliko vlogo pri tem bo odigral email naslov – prva “bojna” črta. To so le osebe, ki dolgo časa niso odprle naše e-pošte. Naslov mora doseči prav to.

4. Kdaj je čas za poslovilno sporočilo?

Če se tudi po vsem tem del baze ne odzove, potem je čas za poslovilca. Spomnimo jih na našo dodano vrednost. Brez slabe vesti jim lahko napišemo, da jih bomo odstranili iz seznama, ker opažamo, da niso aktivni. Ponudimo pa jim lahko tudi možnost, da nam odgovorijo in dodajo, da želijo ostati na našem email seznamu.

5. Odstranimo neaktivne prejemnike

Po vseh teh možnostih se nekateri naročniki še vedno ne bodo zganili. Nič hudega. Čas je za slovo. Čeprav je brisanje kontaktov v email bazi rahlo nenavaden občutek, je tovrstna odločitev (na dolgi rok) pravilna. Kot sem omenil na začetku prispevka. Neaktivni naročniki email bazi zgolj škodijo.

PRO Namig: ni vse izgubljeno. Naše neaktivne naročnike lahko izvozimo v csv datoteko in to datoteko uvozimo v Facebook oglaševalski vmesnik. Tako bomo lahko izvajali Facebook remarketing neaktivnim uporabnikom in naredili zadnji prodajni “push” preko Facebook oglasov. Morda pa bodo na Facebooku bolj dovzetni.

Konec koncev ja ponovni zagon neaktivne baze zelo dober način, da učinek naših e-mail kampanj izboljšamo.

Veliko uspeha vam želim!

TAGS:

Damjan Avsec

Za sabo imam več kot 2000 ppc kampanj vseh vrst – od lead gen kampanj do e-commerce kampanj Oglaševal sem na vseh večjih trgih: ZDA, Indija, Evropa in tudi na Bližnjem Vzhodu in na desetine različnih vertikal oz. panog. Oglaševalski proračun vseh kampanj, ki sem jih vodil do sedaj, je težak več kot 1.5M €. Se sliši osupljivo? Kaj pa to: v povprečju sem v 5 letih pripravil nekaj več kot 0.9 kampanje/dan! Tako rekoč vsak dan po 1 kampanjo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Shares