home E-MAIL MARKETING Kako prepoznamo nekvaliteten email seznam

Kako prepoznamo nekvaliteten email seznam

Email kanal je odličen za spodbujanje nakupov, posebej za spodbujanje ponovnih nakupov. Tisti, ki so nam zaupali e-poštni naslov nas dejansko želijo še slišati. Izkazaili so pristno zanimanje po naših izdelkih ali storitvah in želijo ohraniti stik. Ali bomo to zanimanje uspeli obrniti nam v prid je v naših rokah. Kot skrbniki e-poštnih naslovov in pošiljatelji e-novic lahko s slabim “gospodarjenjem” hitro povzročimo to, da se veliko prejemnikov od naših e-novic odjavi. Tako početje nam zagotovo ni v interesu. Želimo zgraditi kvaliteten, obsežen in odziven email seznam.

Email kanal slovi po temu, da je strošek/prodajo nižji, kot pri ostalih digitalnih oglaševalskih kanalih. Investicije so razmeroma nizke. Običajno dobri email ponudniki računajo mesečno naročnino ali določen znesek na poslani email. Višina te “članarine” je odvisna od obsežnosti naše email baze oz email seznama. Večji kot bo, več bomo plačali email ponudniku. Tudi zato je pomembno, da imamo v lasti zdrav, kvaliteten email seznam. Samo s kvalitetnim email seznamom bomo lahko dosegli naše prejemnike in povečali možnost za email prodajo. Nekvalitetni email seznami bodo spodkopali naše email kampanje.

Kvaliteta email seznama lahko sčasoma iz različnih razlogov pade. Večji kot bo seznam prejemnikov, bolj verjetno je, da bo seznam manj kvaliteten kot je bil na začetku, ko smo beležili zgolj 1000 prejemnikov. Email naslovi postanejo neveljavni, določeni prejemnike nimajo več potrebe po vaših izdelkih itd…Dobra plat tega je, da lahko mi veliko naredimo za to, da bo naš email seznam ostal kvaliteten.

Poglejmo najprej kaj se lahko pričakujemo, kadar pade kvaliteta našemu email seznamu:

  1. Prejemniki bodo prenehali odpirati našo e-pošto ali jo označili kot neželeno.
  2. Znižala se bo ocena kakovosti (ugled ali zanesljivost IP naslova poštenga pošiljatelja), posledica tega pa bo slaba dostava vaše e-pošte prejemnikom.
  3. Beležili bomo upad stopnje odpiranje e-pošte in upad stopnje klikanja e-pošte.
  4. Povečalo se bo število odjav na e-poštne novice.

Ker ne poznam upravljavca email seznamov, ki bi si to želel bom napisal ključne ukrepe, ki jih sprejmemo za to, da ohranimo kvaliteto našega e-poštnega seznama.

Kako sploh izgleda nekavaliteten email seznam?

Bil je kupljen.

Email bazo se da tudi kupiti. Po zakonitih poteh. To je pravzaprav ena slabših strategij, kar jih poznam. Res, da smo ljudje leni po naravi in s tem ni prav nič narobe. Zahvaljujoč lenobi smo izumili dvigala in še veliko drugih priročnih reči. Ampak za to, da se nam ne da zgraditi organske email baze, ne sme biti izgovorov. Vsak posel je edinstven in prav tako kupci. Si predstavljate, da ste pričeli prodajati opremo za tenis, kupite seznam email naslovov in pošljete kampanjo za tenis loparje. Mislite, da je prodajalec email seznama imel v mislih profesionalne ali rekreativne igralce tenisa v mislih, ko je gradil seznam? Zakaj bi se nekdo, ki ima kakovostni email seznam, temu odrekel in ga prodal? Pošiljanje email kampanj osebam, ki z nami nimajo predhodnega stika resno kvari našemu ogledu. Prav tako tovrstno početje kvari naš ugled pri poštnih odjemalcih, ki skrbijo za dostavo naših email kampanj. Da poenstavim: Slab ugled = slaba dostava.

Ljudje, ki nas ne poznajo ne želijo prejemati naše pošte. Nedavno sem zasledil na forumu, da e-poštne naslove nekateri enačijo z valuto. S spletno valuto. Epoštni naslov je za veliko ljudi zaseben in vsak želi ohraniti nadzor nad tem, kateri email kampanji bo “odprl vrata” nabiralnika. Priznam, da tudi mene jezi, ko prejmem prodajno sporočilo osebe ali podjetja na katerega se nisem prijavil. Vedno  odpišem za odjavo. Podjetje ali oseba pa ostaneta v zelo slabi luči in jih tudi označim kot “spam”. To pa samo škoduje njihovim kompanjah, ker se niža zanesljivost njihovega IP naslova pri poštnih pošiljateljih. Rezultat tega je, da bodo naslednjič imeli slabšo dostavo lastne e-pošte.

Je star.

Povsem naravno je, da se email seznami poslabšajo skozi čas. Določeni prejemniki spremenijo delovno mesto in s tem tudi email naslov. Spet nekateri zamenjajo ponudnika internetnih storitev ali enostavno zapustijo stari email naslov. Prav je, da se tega zavedamo in da smo sposobni ustrezno ukrepati.

Ima visoko stopnjo odboja.

Stopnja odboja v primeru email marketinga pomeni, da e-pošta ni bila dostavljena v poštni predal prejemnika. Stopnja odboja je višja v primeru, ko uporabljamo kupljene sezname ali kadar naš seznam vsebuje visoko število neveljavnih e-poštnih naslovov. Visoka stopnja odboja je dodatni signal za internetnega ponudnika, ki deluje nam v  škodo.

Na nekatere tipe email odbojev enostavno ne moremo vplivati. T.i. mehki odboji (soft bounce) se zgodijo kadar se e-pošto začasno ne da dostaviti. Morda zaradi prenasičenosti poštnega predala prejemnika ali enostavno takrat, kadar je prejemnik odsoten in ima vklopljen avtomatski odzivnik.

Ok: sedaj, ko smo spoznali kako izgleda nekvalitetni email seznam pa je čas, da pogledam kaj lahko naredimo, da ohranimo kakovost obstoječega email seznama.

So how does a well-intentioned marketer turn their bad email lists into good ones?

Kaj lahko naredimo ko kvaliteta email seznama pade?

Segmentirajmo email seznam.

Segmentacija omogoča poosebljeno komunikacijo. Segmentiranje seznamov glede na to kako dolgo je prejemnik na seznamu nam omogoča drugačni komunikacijski pristop pri tistim, ki so razmeroma novi in pri tistim, ki so na seznamu že dolgo  časa.

Na tej točki je potrebno vsakemu kontaktu dodeliti število in ga tako umestiti v primeren segment. Najlažje je v kolikor posedujemo datum vpisa v email seznam. S segmenti ne gre pretiravati. Še vedno iščemo “zdravo” število kontaktov znotraj ustvarjenega segmenta (ne premajhno in ne preveliko). Recimo, da razpolagate s 20,000 email naslovi. Primerno bi bilo pripraviti 4-5 segmentov.

Vzpostavimo “opt-in” strategijo.

“Opt-in” strategije omogočajo naročnikom izbiro o tem ali se želijo prijaviti na vaše e novice ali ne. To, da nekdo opravi nakup v vaši spletni trgovini še ne pomeni, da želi prejemati vaše e-novice. Prvi korak k strategiji je ta, da pripravimo uporabno vsebino, za katero nam bodo posamezniki pripravljeni zaupati email naslov in zaradi katere bodo dejansko hoteli kasneje še večkrat prejeti našo e-pošto.

Vzpostavimo zadnji stik.

Gre za to, da izoliramo vse tiste prejemnike, ki dolgo časa naše e-pošte že niso odprli. Nato jim pošljemo vljuden email, v katerm jim npr. ponudimo možnost, da ostanejo na email seznamu, v kolikor potrdijo. Na ta način jih spodbudimo k temu, da ponovno vzpostavijo stik z nami. Sicer jih odstranimo. “Hladni” email naslovi nam znižujejo ugled pri IP ponudnikih, kot sem že nekajkrat ponovil v prispevku in nam lahko povzorčijo več  škode kot koristi.

Odstranimo “hladne” email naslove

Na zograj omenjeni zadnji stik se vsi ne bodo odzvali. Ni razloga za slabo voljo ali za potrtost. Vedno nam mora biti v interesu, da se odločimo za kvaliteto pred kvantiteto. Ko bomo dokončno odstranili tiste neaktivne email naslove iz našega seznama, bomo povečali stopnjo odziva na naše email kampanje. Logično, če pomislimo, da bomo pošiljali samo tistim prejemnikom, ki jih naša e-pošta dejansko zanima.

Prav je, da tako “čistko” redno opravimo in se izognemo slabim dostavam naših kampanj. Obstajajo tudi programi, ki naše email sezname “počistijo” in v primeru obsežnih  email baz, tudi te niso slaba izbria.

Drži, da email marketing obeta visoki donos. Da tudi mi prestopimo v donosno kategorijo email marketinga pa je prav, da ohranimo čist in kvaliteten email seznam. Vprašajmo se:

  • Kako smo seznam dobili?
  • Ali imamo dovoljenje, da s kontakti vzpostavimo stik?
  • Kako pogosto naši kontakti pričakujemo, da jih bomo s sporočili “nadlegovali”?

In jasno nam bo kako kvaliteten email seznam imamo.

Veliko uspeha vam želim!

TAGS:

Damjan Avsec

Za sabo imam več kot 2000 ppc kampanj vseh vrst – od lead gen kampanj do e-commerce kampanj Oglaševal sem na vseh večjih trgih: ZDA, Indija, Evropa in tudi na Bližnjem Vzhodu in na desetine različnih vertikal oz. panog. Oglaševalski proračun vseh kampanj, ki sem jih vodil do sedaj, je težak več kot 1.5M €. Se sliši osupljivo? Kaj pa to: v povprečju sem v 5 letih pripravil nekaj več kot 0.9 kampanje/dan! Tako rekoč vsak dan po 1 kampanjo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Shares