home GOOGLE ADWORDS Pospeševanje prodaje v času adventa

Pospeševanje prodaje v času adventa

Praznični čas okoli božiča in novega leta je odličen čas za pospeševanje prodaje zaradi nakupovalnih mrzlic, ki se stopnjujejo vse od meseca novembra dalje. V tem obdobju je razlogov za nakup veliko:

  • Črni petek
  • Miklavž
  • Božič
  • Novo leto

Kot vidite, veliko praznikov in “izgovorov” za nakup ali obdarovanje. Podjetja, posebej tista, ki prodajajo izdelke namesto storitev si obetajo poskok prodaje v zadnjih mesecih koledarskega leta. Za nekatera predstavlja obdobje večji del letnega prihodka. Podjetja, ki prodajajo poslovna darila sigurno večji del svojih prihodkov ustvarijo v zadnjem kvartalu poslovnega leta. Spodnji graf je zelo nazoren: število iskanj na iskalniku Google za ključno besedo “poslovna darila” se z mesecem oktobrom zelo stopnjuje.

zgodovina iskanj za kljulno besedo poslovna darila

Ključna beseda: Darila

Poglejmo kako izgleda iskanje po ključni besedi “božična darila”. V spodnjem grafu je zelo jasno razviden trend iskanja na ključni besedi “božična darila” in “božično darilo”. Prikaz podatkov velja za zadnjih 12 mesecev v Sloveniji. Število iskanj po teh besednih zvezah je bilo največje v mesecu decembru laniTakrat je bilo 7190 iskanj. Glede na dosedanje iskalne trende, se v mesecu oktobru število iskanj na omenjeni ključni besedi nekoliko poveča (glede na ostale mesece) in stopnjuje v mesec november in december.

graf prikazuje analizo ključnih besed, ki nam pomaga razumeti pospeševanje prodaje v času božičnih praznikov

Kako lahko poskrbimo za pospeševanje prodaje?

Zakaj bi trgovce podatek sploh zanimal? Tako ali tako vsi vemo, da se novembra in decembra prične lov na darila in uspešni trgovci bodo potencialne kupce privabili v trgovine s posebnimi ponudbami in popusti. Verjetno imajo tudi vsa resnejša podjetja že razdelan načrt akcij in aktivnosti za pospeševanje prodaje za to obdobje.

Podatek omenjenih spletnih iskanj nam v osnovi pove dve stvari:

  • Lov na božična darila se prične že oktobra, se poveča v novembru in doseže vrhunec meseca decembra.
  • Splet je za iskalce potencialno zanimiv vstopni kanal za pridobivanje idej in informacij o potencialnih darilih.

S pomočjo teh enostavnih podatkov lahko prav vsako podjetje, ki prodaja fizične izdelke, oblikuje svojo oglaševalsko strategijo na spletu.

  • Podjetje, ki želi svoje izdelke pozicionirati kot potencialna darila lahko že oktobra:
    1. zakupi omenjeni ključni besedi na iskalniku Google in pripravi subtilne, “spoznavne” oglase
    2. umesti pasice na “adventna” spletna mesta ali jih prikazuje ciljno oblikovani publiki (shopaholics, bargain hunters itd…).

V prispevku Google display – osnove ciljanja boste izvedeli več o možnostih umestitve pasic na spletna mesta.

S podobnimi zogdnjimi aktivnostmi podjetje doseže tri pomembne cilje:

  • Poskrbi za svež in relevanten pritok obiska na produktne strani in tako polni remarketing sezname.
  • Oglašuje ceneje, ker je oglaševanje na praznične ključne besede takrat cenejše – oglaševalski trg še ni tako nasičen v teh segmentih.
  • Ustvarja zavedanje o izdelkih.

V tem prvem, “uvodnem” oglaševalskem obdobju podjetje nagovarja širšo skupino potencialnih kupcev – pretežno tistih,  ki iščejo ideje za obdarovanje. Seveda lahko te segmente še bolj nišno oklestimo (odvisno od izdelkov, ki jih prodajamo) in s tem poskrbimo za točnejše ciljanje. Če uspemo že dosti zgodaj zgraditi dobro in trdno zavedanje o naših izdelkih, lahko v mesecih november in december stopnjujemo prodajno komunikacijo in tako poskrbimo za pospeševanje prodaje v tistih časih, ki so prodajno najbolj dovzetni. Na voljo bomo imeli veliko relevantnega občinstva od oktobrskega “vala” aktivnosti in seveda tudi nove obiskovalce.

Moramo se zavedati, da čeprav v marketingu radi razlagamo o poteku oglaševanja po različnih fazah, se lahko te faze prekrivajo med sabo in se tudi izvajajo istočasno.

Veliko prodaje vam želim v prihajajočem obdobju!

 

 

 

 

TAGS:

Damjan Avsec

Za sabo imam več kot 2000 ppc kampanj vseh vrst – od lead gen kampanj do e-commerce kampanj Oglaševal sem na vseh večjih trgih: ZDA, Indija, Evropa in tudi na Bližnjem Vzhodu in na desetine različnih vertikal oz. panog. Oglaševalski proračun vseh kampanj, ki sem jih vodil do sedaj, je težak več kot 1.5M €. Se sliši osupljivo? Kaj pa to: v povprečju sem v 5 letih pripravil nekaj več kot 0.9 kampanje/dan! Tako rekoč vsak dan po 1 kampanjo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Shares