home FACEBOOK OGLAŠEVANJE Facebook občinstvo – osnove ciljanja

Facebook občinstvo – osnove ciljanja

Kaj je tisto ki naredi Facebook kampanjo uspešno oz kako oglaševalsko investicijo (za katero vemo, da ni neomejena) optimalno izkoristimo? Če želimo postaviti dobičkonosno kampanjo moramo temeljito razumeti možnosti ciljanja Facebook oglasov. Naše Facebook občinstvo, ki bo videvalo oglase tekom kampanje, mora biti sestavljeno premišljeno in strateško.

Facebook, v Sloveniji, aktivno uporablja od 800,000 – 900,000 uporabnikov vsak mesec. Torej: ciljno Facebook občinstvo je veliko in oglaševalska investicija bi morala biti kar visoka, da bi prikazali oglas vsem aktivnim Facebook uporabnikom. Po grobem izračunu (Facebook določa cene oglaševanja glede na trenutno oglaševalsko konkurenco in tudi glede na strukturo postavljene kampanje) bi podjetje potrebovalo okoli 3500 €, da bi aktivni Facebook uporabniki 1x videli oglas. V resnici oglas ne bi videli vsi, ker Facebook algoritem nikoli ne prikaže oglas celotni ciljani publiki. Poleg dejstva, da marsikatero podjetje na pričetku ne more nameniti tako visoke investicije za zgolj 1 digitalni kanal, velja omeniti tudi to, da večini podjetji ni v interesu ciljanje vsakega aktivnega uporabnika. Prav v ta namen pride v poštev pametna segementacija ali premišljeno ciljanje Facebook občinstva.

Ker se Facebook še kako zaveda pomembnosti dobrega ciljanja je v zadnjem letu razvil precej zanimivih možnosti za kar se da natančno ciljanje oglasov. Tista podjetja, ki te možnosti poznajo bodo v veliki prednosti. Veliko podjetji pojma nima o možnosti, ki jih Facebook ponuja na temu področju. Nekateri niti ne vedo, da se da oglas prikazovati samo ženskam, samo moškim ali obem spolom.

Nič ne de! 😀 Ker do potankosti poznam možnosti ciljanja, sem se odločil, da vam prihranim mesece razoskovanja, branja in testiranja. V obstoječem zapisu se bom dotaknil najosnovnejših možnosti ciljanja. V nadaljnih zapisih pa bom možnosti vzel pod drobnogled.

Facebook občinstvo po meri

Ker oglaševalski vmesnik uporabljam v angleškem jeziku, izraze sam pri sebi prevajam v slovenski jezik po subjektivnem kriteriju ustreznosti. Angleški izraz za Facebook občinstvo je “Audinences”.

Gre za občinstvo, ki ga sestavimo ali določimo s pomočjo oglaševalske platforme. Občinstvo je lahko sestavljeno na podlagi demografskih kriterijev, raznih interesov ali na podlagi akciji, ki jih je določen segment uporabnikov (že) naredil (remarketing).

Facebook občinstvo po meri je tisto občinstvo, ki ga določimo oglaševalci in so sestavljeni iz zgoraj omenjenih kriterijev. Obstaja tudi vrsta občinstva, ki ga pripravi Facebook s pomočjo algoritma, Lookalikes audience, katerega osnova je občinstvo po meri

Facebook občinstvo – kje se nahaja?

Kadar za svoje oglaševalske aktivnosti na Facebooku ne uporabljam posebnih aplikacij, postavim kampanje znotraj business managerja. Facebook business manager najdete na tem naslovu. Uporabo business managerja vam toplo priporočam. Nanj lahko povežete več oglaševalskih računov in poslovnih Facebook strani. Tudi upravljanje le teh je veliko lažje.

V glavni navigaciji, ki jo izberte tako, da kliknete na meni v zgornjem levem kotu, poiščete meni “Audiences” – nahaja se v zavihku “Assets” (sredstva). Kliknete nanj.

glavna navigacija v facebook business managerju

Prikazal se bo novi pogled, seznam vseh obstoječih občinstev. Če občinstev po meri še niste postavljali, bo seznam prazen. Nič hudega! Seznam lahko kmalu dopolnete, le občinstvo je potrebno postaviti. Izberite gumb “create audience” (ustvari občinstvo) in izberite “custom audience” (občinstvo po meri).

kje postavimo občinstvo po meri

Pojavi se novo okno, ki ponuja različne možnosti za kreiranje Facebook občinstva po meri. Za enkrat obstajajo 4 glavne kategorije za ustvarjanje občinstev po meri. Zaenkrat pravim zaradi tega, ker Facebook zadnje čase kategorije stalno dopolnjuje. S klikom na želeno kategorije odprete nove možnosti, kjer začenete pripravljati občinstva po meri.

 

seznam vseh občinstev po meri, ki jih ponuja facebook oglaševalska platforma

  1. Customer file – ste vedeli, da lahko občinstvo, ki ga boste ciljali z oglasi, sestavite s pomočjo uvoza obstoječih seznamov. Imate že zgrajen email seznam in želite te kupce ciljati tudi preko Facebooka? Uvozite email seznam, Facebook pa bo posikal te uporabnike na Facebooku in iz njih ustvaril občinstvo. Uvozite lahko email naslove ali telefonske številke. Facebook pa podatke zelo natančo poveže s profili – preverjeno. Približno 60% uvoženih podatkov Facebook poveže s profili. To pomeni, da če boste uvozili seznam 10000 kontaktov, jih bo Facebook prepoznal okoli 6000, iz njih ustvaril občinstvo. Temu občinstvu pa boste lahko prikazovali oglase.
  2. Website traffic – občinstvo sestavljeno na podlagi preteklih obiskov vašega spletnega mesta. Možnosti so neomejene in so odvisne predvsem od tega kako dobro znate “manipulirati” Facebook pixel kodo. Izkušen programer bo lahko določil veliko parametrov in sprogramiral veliko spletnih dogodkov na podlagi katerih boste lahko vi potem postavili specifična občinstva. Primeri občinstev: vsi obsikovalci, ki so izdelek dodali v košarico in niso opravili nakupa / obiskovalci, ki so kupili določen izdelek / obiskovalci, ki so prišli na spletno stran samo iz mobilnih naprav / obiskovalci, ki so določeno produktno stran obiskali 3x ali več).
  3. App activity – Podoben seznam lahko pripravite na podlagi interakcij, ki jih naredijo uporabniki vaših aplikacij ali iger. Za primer lahko pripravite občinstvo po meri, ki se je prijavilo v vašo aplikacijo vendar je aktivno ne uporablja.
  4. Engagement on Facebook – gre za zanimivo občinstvo, ki ga postavimo glede na interakcije uporabnikov z našo Facebook stranjo, raznimi oglasnimi formati ali video vsebinami. Primer občinstev: vsi, ki so ogledali več kot 50% video posnetka / vsi ki so v preteklosti imeli interakcijo z našo objavo ali oglasom / vsi, ki so nam poslali privat sporočila v inbox.

Kot lahko razberete, so možnosti pametnega ciljanja na Facebooku precej dovršene. Vabim vas, da spremljate moje zapise, kjer se boste naučili perfektnega ciljanja s perfektnim občinstvom. Kombinacija, ki bo vaše oglaševalske kampanje postavila nivo višje od konkurence.

Veliko uspeha vam želim!

TAGS:

Damjan Avsec

Za sabo imam več kot 2000 ppc kampanj vseh vrst – od lead gen kampanj do e-commerce kampanj Oglaševal sem na vseh večjih trgih: ZDA, Indija, Evropa in tudi na Bližnjem Vzhodu in na desetine različnih vertikal oz. panog. Oglaševalski proračun vseh kampanj, ki sem jih vodil do sedaj, je težak več kot 1.5M €. Se sliši osupljivo? Kaj pa to: v povprečju sem v 5 letih pripravil nekaj več kot 0.9 kampanje/dan! Tako rekoč vsak dan po 1 kampanjo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Shares