home SEO Optimizacija spletnih strani: 10 najboljših onsite SEO pravil

Optimizacija spletnih strani: 10 najboljših onsite SEO pravil

Kadar je govor o optimizaciji (SEO) me malo zaboli glava. Vsi so polni optimizacijskih trikov, idej, sklepanj in zelo hitro lahko debata na temo optimizacija spletnih strani uide iz nadzora. Ste vedeli, da obstaja preko 200 dejavnikov (ranking factors), ki jih Google vzame v zakup, ko računa umestitve vaših spletnih strani? Tako je. Veliko dela vas čaka, vprašanje na mestu pa je tudi kje začeti, da bo optimizacija spletnih strani lahko zaživela v polnem obsegu.
Optimizacijo spletnih strani delimo na 2 dela: tehnično, on-site optimizacijo in off-site optimizacijo. Prva je tista, ki jo izvajamo na naši spletni strani, druga pa tista, ki jo izvajamo drugje (družabna omrežja, povratne povezave), vseeno pa vpliva na našo spletno stran.

Optimizacija spletnih strani – kje začeti?

Glede na to, da obstaja preko 200 signalov oz dejavnikov, ki jih Google upošteva pri izračunu umestitve vaše spletene strani, se verjetno sprašujete kje sploh začeti? Na tej točki dodajam, da vsak signal nima enake teže pri vplivu na organsko umestitev v iskalniku. Logično bi torej bilo, da pričnemo delovati na tistih signalih, ki imajo največjo težo oz največji vpliv na iskalniško pozicioniranje. In čeprav ne vemo 100% kateri so tisti signali, ki imajo največji vpliv in kateri najmanjši vpliv, jih znamo približno razvrstiti po pomembnosti. Kot sem razbral iz pogovorov in zapisov pa so to ugibanja (čeprav “šolana”) na podlagi skopih informacij, ki jih Google predstavniki na vsake toliko razkrijejo. Te informacije pa so v veliki večini v slogu “ta signal lahko vpliva na umestitev…”. In spet smo pri “maybe yes, maybe no”.

Jaz mislim (in tako sem tudi večkrat slišal in prebral), da je najbolje začeti pri osnovah. Takrat, ko so te SEO osnove dobro vzpostavljene naj bi opravili okoli 20-25% SEO dela. Se pravi: takrat se šele pravo delo prične.

Optimizacija spletnih strani – kaj so osnove?

Pod osnove smatram tako imenovano on-site, tehnično optimizacijo. Ta omogoča Google iskalnim pajkom to, da vašo spletno stran in njeno vsebino dobro razumejo in jo uspešno indeksirajo (zaznajo) in umestijo v iskalniške rezultate. Zakaj tehnična? Ker med drugim zahteva tudi nekaj tehničnega znanja, da se pravilno vzpostavi – potrebno se je ukvarjati tudi z back end nastavitvami, da dobimo želeni rezultat. V zapisu pred vami se bom osredotočil na 10 preprostih, a še vedno nujno potrebnih SEO opravil, ki bodo odlično izhodišče za naprej. 10 SEO opravil, ki jih lahko implementirate takoj – brez izgovorov 🙂

Začnimo.

Optimizacija spletnih strani – 10 najboljših namigov

1. Ključno besedo morate uporabiti v naslovu (title). Več SEO teže bo imela ključna beseda na začetku naslova, kot ključna beseda na koncu naslova. Kateri naslov bo imel več teže, če optimiziramo za ključno besedo tekaška oprema? a) tekaška oprema – vse za tek b) vse za tek – nova tekaška oprema

2. URL naslovi naj vsebujejo ključno besedo. URL naslova naj bodo kratki!

3. Naslov (ki že vsebuje ključno besedo) naj bo obdan z <h1> oznakami. Tako bo Google dojel, da gre za naslov.

4. Ko dobite obisk na strani, je eden izmed ciljev ta, da ostane čim dalj na strani. Pomislite kako lahko obiskovalca čim dalj zadržimo na strani. Dolga, poučna in zanimiva vsebina? Raba videa? Pomenljiv graf? Če bo vaša spletna stran zadrževala uporabnike, bo imeli večjo SEO težo, kot strani, ki imajo visok bounce rate (stopnjo odboja).

5. Pomembno je, da je vsebina razdeljena v logične sklope (odstavke), ti pa naj imajo naslove, ki so označeni s podnaslovi (<h2>). Tudi podnaslovi morajo vsebovati ključno besedo.

6. Ključna beseda se mora pojaviti v prvem odstavku.

7. Uporabljajte izhodne povezave. Če ste napisali dolg prispevek (> 1000 besed) potem lahko uporabite 2 izhodni povezavi do kvalitetne in relevantne vsebine.

8. Ne pozabite na notranje povezave. Klasični primer tega početja je Wikipedia. Če je le možno, potem naj vsaka objava vsebuje 1 ali več notranjih povezav.

9. Hitrost nalaganja vaše spletne strani (tudi na mobilnih napravah) je pomemben SEO dejavnik. Želite izmeriti hitrost spletne strani? PageSpeed insights je primerno orodje za to, lahko pa poizkusite tudi PingdomTools.

10. Uporabite slike. Te naj bodo kompresirane in opremljene z ustreznimi oznakami. Alt tekst mora vsebovati ključno besedo, prav tako jo mora vsebovati tudi ime slikovne datoteke.

Optimizacija spletnih strani – bonus namigi

  • Daljša vsebina prispevka bo imela večjo SEO težo. Vsebina naj ima preko 2000 besed, če je le mogoče.
  • Uporabite AdWords KeyWord planner tool, da spoznate ključne besede iz vašega posla, ki imajo največ iskanj.
  • Na strani omogočite enostavno metodo deljenja vsebin na družabnih omrežjih (v primeru tega prispevka lahko to funkcionalnost opazite čisto na levi stran in na koncu članka).
  • Prispevek opremite tudi s sorodnimi ključnimi besedami (če je smiselno in mogoče). Google bo tako strukturo vsebine jemal kot zelo relevantno. Te sorodne ključne besede najdemo tako, da v iskalnik vnesemo ključno besedo in se pomaknemo na dno iskalnih rezultatov. Spodaj primer, ko sem v iskalnik vnesel “adwords oglas”.

optimizacija spletnih strani - zadnji namig

Veliko uspeha vam želim!

TAGS:

Damjan Avsec

Za sabo imam več kot 2000 ppc kampanj vseh vrst – od lead gen kampanj do e-commerce kampanj Oglaševal sem na vseh večjih trgih: ZDA, Indija, Evropa in tudi na Bližnjem Vzhodu in na desetine različnih vertikal oz. panog. Oglaševalski proračun vseh kampanj, ki sem jih vodil do sedaj, je težak več kot 1.5M €. Se sliši osupljivo? Kaj pa to: v povprečju sem v 5 letih pripravil nekaj več kot 0.9 kampanje/dan! Tako rekoč vsak dan po 1 kampanjo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Shares